fredag 25. september 2015

Jeg elsker Punch-board

Hei

Idag er det jeg, Gro, som skal blogge for Gode Minner
 og jeg vil dele min herlige fasinasjon på Punch- board fra WeRMemoriesKeepers.

 Jeg bare elsker de !

Men enkle knep kan du lage bokser, pillowboks, pose og candybox.


Her i dette innlegget mitt har jeg laget en pose. 



Jeg har denne gangen valgt å lage posen i et mønsterark fra Maja Design. 
De er perfekt tykkelse og jeg slipper å lage paneler som jeg da vanligvis gjør på ensfargede poser.

Det følger med flott bruksanvisning med bilder, og den er enkel å følge. 
Vi starter på start linjen og begynner å punche og prege.

Her ser dere at jeg har punchet hjørner og preget på posen.
5 trykk på knappen og mens du gjør det følger du scoreline, så har du grunnlaget for poset. 
Jeg bruker bonefolder til å gjøre scoringene skarpere og enda lettere å folde.

Her har jeg brukt en kantpunch på toppen av esken før jeg brettet ned kanten.
Jeg ville utnytte at arket var 2-sidig.
Så er det bare å lime ferdig posen. 
Jeg bruker flytende lim slik at jeg kan regulere den lange kanten på siden av posen.

Nå er det bare å dekorere posen etter eget ønske


Jeg tok utgangspunkt i et av bildene og tag`s fra mønsterarket til MajaDesign.
Bildet ble klippet ut og jeg raspet kantene før jeg svertet de. 
Underst er det en bit av bølgepapp som er malt med gesso. 
Deretter har jeg limt på tag`s, tok 2 blonderester og limte litt på skrå.
Bildet har fått osteklut under seg og satt på 3D-puter.
En liten bit av en dollie er limt på for å få det litt mer spennende, 
et blomsterbånd har fått plass nederst på bildet og 3 knapper er limt i hjørnet.


Posen sett fra siden.

Baksiden har blitt gjort enkelt med en die-cut og et stempeltrykk. 
Stempeltrykket er satt på 3D-puter.


Nærbilde av tag`s siden

Her er nærbilde av knapper og dollie.

Materialliste

Mønsterark - MajaDesign - enjoying outdoors
Tag`sark - MajaDesign - enjoying outdoors
Bildeark - MajaDesign - enjoying outdoors
Stempel - KortogGodt 
Dies - oval bak- Spellbinders
Dies - dollie - Prima
Punchboard - WeRMemorieskeepers - Gift bag
Diverse
Osteklut, brun stempelpute og knapper 

Alt jeg har brukt er kjøpt på Gode Minner. 

Klem Gro

1 kommentar: